Kanizsai Dorottya Gimnázium

Fenntarthatósági Témahét 2022.

A 9. kny a Fenntarthatósági témahét keretein belül a globális felmelegedés kérdésével foglalkozott elsősorban angolon.

Azért választottuk ezt a nagyobb témakört, mert minden nyelvvizsgán és az emelt- illetve középszintű érettségin is minden évben előkerül a beszéd- és íráskészség feladatoknál. A globális felmelegedésről sokat hallani ugyan, de sokszor tisztázatlanok a diákok fejében a témához kapcsolódó fogalmak, így a projekt kezdéseként a táblán egy közös gondolattérkép segítségével átbeszéltük, milyen fogalmak hogyan kapcsolódnak a témához.

Tisztáztuk a globális felmelegedés és a klímaváltozás közti különbséget, illetve ezek kapcsolatát, hisz ezzel a két fogalommal kapcsolatban volt a legnagyobb kavarodás. A gondolattérkép elkészítése során felmerülő ismeretlen szavakat kiszótárazták a diákok, megbeszéltük a jelentéseket (endangered species, carbon footprint, fossil fuel, greenhouse gases, ice melting, ozone layer, pollution, etc.)

Házi feladatként cikkeket kellett olvasniuk a témában (alább csatolom), és választaniuk kellett egy kisebb témakört, ami kifejezetten érdekelte őket. A következő órán elmondták, mik ezek, majd az érdeklődési köröknek megfelelően csoportokba rendeződtek, s elkezdték megtervezni a közös plakátjukat. A plakátkészítésre két teljes tanórát kaptak, de otthon is lehetett folytatni a munkát egyénileg vagy csoportban. A diákok választhattak a hagyományos és a kooperatív csoportmunka között, egy csoport az előbbit, három az utóbbit választotta.

A tanulók komolyan vették a feladatot, otthon is kutattak a témában, kivétel nélkül szép és igényes munkák születtek. A plakátok elkészítése után a csoportok szóbeli felelés keretén belül mutatták be az elkészült munkákat, és egyéni reflexiót fogalmaztak meg. A csoportokon belül mindenki elmondta, mit tett hozzá a projekthez, hogyan értékeli a közös munkát, hogy érezte magát a héten, mit tanult.

A felelésre és a bemutatókra minden tanuló ötös érdemjegyet kapott, és örömmel töltött el, hogy a reflexiójuk alapján amellett, hogy hasznos tudásra tettek szert és fejlődött az idegennyelvi kompetenciájuk, jól is érezték magukat.


https://www.bbc.co.uk/news/science-environment58130705.amp?fbclid=IwAR16TY9MrrCwfgQYHh-yvFyrKLVfhO-bp0MA9rJPFtGWNl9eu9nS7XvvDKA
https://www.euronews.com/green/2021/08/09/the-ipcc-report-on-climate-change-is-code-red-for-humanity?fbclid=IwAR1SERNOLHOGWMx9yathPzm4sQRQR8aMOzpn7OFREt2Siygpn8U1q_mR6D4
https://www.euronews.com/2021/08/09/watch-live-un-scientists-release-monumental-climate-change-report?fbclid=IwAR2GGRoXxtxIdMhuOpAt1zstSLyIZ4OSrDgzJgNhaXcoY1vsno02QjeImUw
https://www.britannica.com/science/global-warminghttps://www.toppr.com/guides/essays/essay-on-global-warming/?fbclid=IwAR3mb2KQnpWDP52zFW7HQVxCjzpvyGrZz5WRGI8dRSmjJG9YYJJFB7N639c
https://www.nationalgeographic.org/encyclopedia/global-warming/?fbclid=IwAR23aDe8Eswlp0PzJ632sFSHfF_3FByY5AaA_F9SNNQ00eKztnIM4CvzcSM



2022.05.30.

Bacsák Viktória

Diákélet

Eseménynaptár

Hasznos linkek