Kanizsai Dorottya Gimnázium

Nemzetközi kapcsolatok

Határtalanul Felvidéken - 2021 (Azonosító: HAT-19-02-0086)

2021.10.23.

2021.09.08-án indultunk a Határtalanul pályázat keretein belül Szlovákiába. Buszunk 6:30-kor indult az iskolánktól. Reggel érkeztünk meg a Komáromi Erődhöz. A révkomáromi erődrendszer Magyarországhoz kapcsolódó három fontos történelmi esemény alatt is szerepet játszott. A hölgy, aki körbevezetett minket érdekesen mutatta be a vár főbb részeit. Különösen tetszett a várban

Történelmünk nyomában Erdélyben - 2021 (Azonosító: HAT-19-02-0085)

2021.10.06.

A Covid járvány az élet minden területén átírta a terveket. A Határtalanul kirándulások esetében sem volt ez másként. Erdélyi kirándulásunk ugyan pár hónap késéssel, de szerencsére megvalósult. Csodálatos helyeken jártunk, érdekes embereket ismertünk meg, sok tudással gazdagodtunk. Kár lett volna kihagyni. Tanulóink ilyennek látták a nagy utazást: 1. nap A kora reggeli órákban indultunk

Radnóti nyomában - Előadás a Határtalanul pályázat keretében (Azonosító: HAT-20-02-0199)

2021.06.07.

A héten Tóth Péter Lóránt tanár úr, a Versvándor tartott előadást iskolánkban. Az előadáson, melynek témája Radnóti Miklós életének utolsó hat hónapja volt, 9.-es és 11.-es tanulók vettek részt. Megtudtuk, hogy az előadó maga is végigjárta az emberpróbáló, Bortól Abdáig tartó, 850 km-es utat, melyről

Gondolatok az Összetartozás napjához - 2020

2020.06.03.

Ez a cikk, nem egy hagyományos értelemben vett cikk a honlapra, annak túl hosszú lenne. Tudom. De talán nem bánja meg, aki végigolvassa. A Corona vírus sok mindent elvitt, többek között az összetartozás napjára tervezett iskolai projektet is. De mégsem tehetjük meg azt, hogy szó nélkül elmegyünk a trianoni békeszerződés századik évfordulója

Euroweek 2019

2019.12.07.

Idén már 8.-ik alkalommal vett részt a Kanizsai Dorottya Gimnázium a Euroweek-en. Az idei rendező ország Ausztria volt, ezen belül is a rankweili HTL szakgimnázium. A tanárnők az eddig bevált castingolási módszer  helyett 12 embert választottak ki, akiknek ezután 3 fős csapatokat kellett alkotniuk és bemutatniuk a gimnázium történetét,

Nyári kéthetes nyelvtanulás

2019.12.06.

Tisztelt Szülők! A nyári kéthetes nyelvtanulással kapcsolatban sok információ van, amelyekhez Önök is hozzáférnek. A Tempus Közalapítvány oldalára ellátogatva nagyon sok kérdésre választ kaphatnak. Egyelőre nekünk is csak ennyi információnk van, de igyekszünk megtenni mindent amennyiben a személyi feltételeink lehetővé teszik,

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén 3/3

2019.11.18.

4. nap, kedd Az építészet csodái Kedden reggel érzekeny búcsút véve szállásadónktól, 9 óra magasságában elindultunk Bogáról a brádi Aranymúzeumba. Egy órányi haladást követően egy félkész állapotú, rodeópályához hasonló útszakasz következett. Szerencsére rutinos és tapasztalt sofőrünk remekül kezelte a helyzetet,

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén - 2/3

2019.11.07.

2. nap, vasárnap Rendhagyó irodalom- és történelemórák Kirándulásunk második napja is korán kezdődött. Nyolc órára mindenki megreggelizett és indultunk is megnézni a nagyváradi várat. Azaz indultunk volna, de szakadt az eső. Kihasználva a lehetőséget honismereti vezetőnk mindenre kiterjedő tájékoztatást adott

Savariától Varadiumig – Városok a trianoni határ mentén - 1/3

2019.11.04.

Osztályunk a Határtalanul pályázat keretein belül 2019 októberében a Partiumba utazhatott. 1. nap, szombat A nap mindenki számára korán kezdődött, de főleg azoknak, akik falun laknak, mert reggel háromnegyed ötkor találkoztunk a Kanizsainál. Mindenki kissé álmosan, de izgatottan szállt fel a buszra, s kíváncsian vártuk mit hoz majd ez a kirándulás.

Királyok, fejedelmek és antik uralkodók Erdélyben (Azonosító: HAT - 18-02-0131)

2019.07.13.

Erdélyország Tündérország, varázslatos gyönyörű tájak, történelmi emlékek, barátságos, vendégszerető emberek, zord havasok, lankás legelők, csobogó patakok, tengerszemek, források, pásztorok nyájaikkal, várromok, népviseletek, régi szokások, mind megannyi csoda”. A Szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium 10. B és 10 A osztályos diákjai valamint 5 kísérőtanára mindezt megtapasztalhatta  a 2019 nyarán elnyert Határtalanul pályázat révén. A gimnázium 40 diákja és 5 tanára ellátogathatott Erdélybe, megismerhette és megtapasztalhatta Erdély gazdag történelmét, színes múltját és megismerkedhetett vendégszerető lakóival. A Határtalanul kirándulás során a csoport tagjai - a 10.B és a 10.A osztály tanulói megtekintették Vajdahunyad várát, Kolozsvár nevezetességeit, Mátyás király és Bocskai István erdélyi fejedelem szülőházát, majd útjuk Székelyföldre vezetett, ahol Farkaslakával és a parajdi sóbányával ismerkedhettek meg. A következő nap során a szombathelyi diákok ellátogattak a Székelyudvarhelyi Benedek Elek Líceumba, ahol meleg fogadtatásban részesültek. Finom, illatos kürtőskalács és frissen sütött házi kenyér fogadta a megfáradt vándorokat. Mindezért köszönet Vass Ágnes székelyudvarhelyi tanárnőnek! A kirándulás fénypontja a székelyek szent hegye, a Madarasi Hargita, ahonnan pazar kilátás nyílik az egész Csíki medencére. Innen messzire ellátni. Mindezt talán Áprily Lajos költőnk fogalmazza meg a legszebben: „Ott lent sötét lombot sodort a katlan. Itt fenn a vén hegy állott mozdulatlan. Időkbe látó meztelen tetején Tisztást vetett a bujdosó verőfény”   A diákok ezen kívül megtekintették Nagyszeben csodálatos óvárosát és gyertyát gyújtottak Petőfi Sándor segesvári szobránál. Áprilisban pedig a székelyudvarhelyi Benedek Elek Líceum 40 diákja kapott lehetőséget arra, hogy Szombathelyre és környékére utazhasson. Így az erdélyi diákok meglátogatták a Kanizsai Dorottya gimnáziumot, megismerkedtek Szombathely nevezetességeivel, felkeresték Jákot, Kőszeget és az Őrség hagyományaival, jellegzetes ízeivel ismerkedhettek. Külön köszönet a programban részt vett diákoknak és kísérőtanáraiknak. A kirándulásról készült blog Szentgyörgyvári Kovács Éva tanárnő és a programban részt vett diákok munkája. A blog oldalán található képeket Horváthné Szőke Gyöngyi tanárnő valamint a szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium és a székelyudvarhelyi Benedek Elek Líceum diákjai készítették.  Balogh Éva Emese A Határtalanul program szervezője   További részletek: https://kdg2019.blogspot.com/

Dicső múltunk hőseinek nyomában Nyugat-Magyarországon (Azonosító: HAT-18-02-0064)

2019.07.05.

Az első nap Június 7. egy olyan nap volt, amit nagyon vártunk. Reggel még minden a megszokott módon történt, de a 3. óra után minden megváltozott. Az iskola előtt várt ránk a busz, amivel Magyarország felé vettük az irányt. Szerencsére szép idő volt, így öröm volt kipillantani az ablakon, ahol eleinte még ismerős dolgokat láttunk.

Dicső múltunk hőseinek nyomában a Délvidéken (Azonosító: HAT-18-02-0064)

2019.07.04.

Első nap A kirándulás reggelén mindenki izgatottan várakozott a busz mellett. Nevetgéltünk, beszélgettünk és arra gondoltunk, milyen izgalmas programok várnak ránk az elkövetkezendő öt napban. A felfokozott hangulat az úton is folytatódott, énekelgettünk, poénkodtunk, amíg a határhoz nem értünk.