Kanizsai Dorottya Gimnázium

Nemzetközi kapcsolatok

Kárpátaljai látogatásunk elérte célját

2017.01.09.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, gimnáziumunk tanári kara 2016. júliusában, a „Határtalanul!” pályázati program keretében emlékezetes látogatást tett Kárpátalján. Körutazásunk, bár kulturális elemekkel is kiegészült, elsősorban jótékonysági célt szolgált. Ellátogattunk Szolyvára, ahol felkerestük a második világháború végén,

Euroweek 2016 - Románia - Diákszemmel

2016.10.06.

Aradon került megrendezésre az idei Euroweek. Mikor megtudtam, hogy én is utazhatok a magyar delegációval nagyon megörültem, és megtisztelve éreztem magam, hogy részese lehetek egy ekkora eseménynek. Idén 8 diák és 3 tanár képviselte Magyarországot. Az első csapatgyűlésen megbeszéltük a teendőket, és eldöntöttük, milyen bemutatkozó műsort fogunk előadni.

Meghökkentő, csodálatos, ellentmondásos, tanulságos!

2016.07.13.

Év végén főnökünk arra kért minket, foglaljuk össze három-négy szóban, milyen volt számunkra ez a tanév. Most elgondolkodtam, mi jut eszembe, ha Kárpátaljára gondolok. Röviden ez a négy jelző. Ha egy teljes mondatot kell megfogalmaznom, akkor ez: Minden magyarnak látnia kell!

Határtalanul! 2016 - Erdélyországban jártunk - Útinaplóink és élménybeszámolóink

2016.06.13.

"A „Határtalan program” keretében végre rajtunk volt a sor, hogy életre szóló élményeket szerezünk, a még ismeretlen, de mégis csodálatos, dimbes-dombos tájakon. Hogy ez megtörtént-e? A válasz egyértelműen igen, vagy még annál is több. Lehet, hogy aki a következő írásokat elolvassa, nem fogja annyira átérezni, hogy mi miket éltünk ott át, lehet, hogy csak egy szokványos kirándulásnak tudja be,

Határtalanul! 2016 - Csíkszeredában jártunk

2016.06.07.

Már május 22-én (vasárnap) izgatottak voltak az utazók. Lassan mindenki összepakolta az utolsó dolgait is, ellenőrizte, hogy nem hagy itthon semmit és figyelte az óráját. Éjfélkor már majdnem mindenki ott állt a Kanizsai vaskapuja előtt. A másik csoport is pakolt már be a buszba, ők Sepsiszentgyörgyre igyekeztek. Mi már az iskola előtt elkezdtük tervezni, hogy hogyan fogjuk kibírni a hosszú utat, de ott lebegett előttünk, hogy az út végén Csíkszereda és a Márton Áron Főgimnázium diákjai

Határtalanul! 2016 - Sepsiszentgyörgyön jártunk

2016.06.02.

Végre eljött a várva várt dátum, mikor iskolánk Erdélybe látogat. A csapat egyik fele Csíkszeredára, a másik Sepsiszentgyörgyre utazott Május 23-án a hajnali órákban indultunk. Első megállónk Kolozsvár volt, ahol idegenvezetőnk kalauzolása mellett  megtekintettük Mátyás király szülőházát, a kolozsvári (Házsongárdi) temetőt, illetve a város főterét. Az esti órákban értünk Sepsiszentgyörgyre, ahol a helyi diákok segítségével elfoglaltuk szobáinkat, illetve megvacsoráztunk.

Izgalmasan telik a tanév vége a Kanizsai Dorottya Gimnáziumban

2016.06.01.

Alighogy lezárult az írásbeli érettségi, újabb vizsgaáradat zúdult a diákokra: Kompetencia mérés a 10. évfolyamnak, Alapvizsga a 9. KNy, Célnyelvi mérés és Belső mérés a 10. K osztálynak. Aki ebből kimaradt, annak is ott van az év végi hajrá. Mindezek mellett a múlt héten iskolánk 80 diákja Erdélyben járt a Határtalanul pályázat keretében szervezett kiránduláson, pénteken zajlottak az évi esedékes osztálykirándulások és csütörtöktől hétfőig gimnáziumunk meghívására városunkban

Adománygyűjtési felhívás a kárpátaljai diákok támogatására

2016.05.19.

Tisztelt Kollégáink, Kedves Szülők, Diákjaink! Frissítve: 2016.05.19.   A "Határtalanul" program újabb rendezvényeként a Kanizsai Dorottya Gimnázium tanárai Kárpátalján, Huszton és környékén tesznek látogatást 2016. július elején. Ismerve, hogy milyen szociális körülmények között élnek az ott lakó iskolások, karitatív támogatást szeretnénk kérni számukra. Ezeket az utazás során tudjuk eljuttatni a rászorulókat segítő szervezeteknek, és a Huszti Magyar Tanítási Nyelvű

Határtalanul! program - Interjú a szervezőkkel

2016.03.26.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, nemrég erdélyi diákok jártak a Kanizsaiban. A látogatás két sikeres pályázat eredményeként jött létre, Nagy Tamás tanár úr és Lengyelné Molnár Mária tanárnő odaadó munkájának köszönhetően.   Most megkérdeztem őket a pályázat megírásának és megvalósításának körülményeiről.   Mindenki tart egy kicsit az újdonságoktól.

Határtalanul! program - Vendégeink útinaplói és élménybeszámolói

2016.03.15.

"Utunk nem az indulás napján kezdődött, hisz már hetekkel azelőtt lelkes táncolásba kezdtünk, hogy adhassunk nektek egy csipetnyit otthonunk hagyományaiból.  Ezeknek a próbáknak köszönhetően, amelyeken rengeteget szórakoztunk, közelebb kerültünk egymáshoz, egyre jobban és jobban vártuk a kirándulás közeledtét.

Határtalanul! program - Ismerkedés Vas megyével

2016.03.11.

Az előző napok városi programjai után kedd reggel mindenki buszra szállt és hidegélelemmel, meleg ruhával  felszerelkezve az Őrség irányába indult. A két csoport egymás váltva ismerkedett e dombos őrvidékre jellemző szeres településszerkezettel Pityerszeren. Itt három porta helyben megőrzött épületei kerülnek

Határtalanul! program - Az első napok Szombathelyen

2016.03.07.

A múlt szombaton megérkeztek a csíkszeredai Márton Áron Főgimnázium és a sepsiszentgyörgyi Plugor Sándor Művészeti Líceum diákjai Szombathelyre. Valamennyien a Határtalanul program keretében a Kanizsai Dorottya Gimnázium meghívására látogattak el hozzánk. Az érkezés napján nem sok idő maradt a várossal való