Kanizsai Dorottya Gimnázium

Euroweek - 2022

Iskolánk idén is részt vett az Euroweek-en, most már kilencedik alkalommal. Ebben az évben igazán különleges volt ez a program, mivel nem csak egy, hanem két gyönyörű országba látogathattunk el – Dániába és Svédországba – a Kalundborg Gymnasium és a CIS International iskolák rendezésében.

A programot szeptember 21-én hajnalban indítottuk, amikor teli bőröndökkel és minimális alvással megindultunk a bécsi repülőtér felé, onnan pedig 7:15-kor egyenesen Koppenhágába repültünk. Miután leszálltunk, volt egy kis szabadidőnk, amit városnézéssel töltöttünk, majd este vonattal mentünk Kalundborgba a Euroweek első helyszínére. Itt a fogadócsaládjaink vártak minket a vasútállomáson.

Másnap már kezdődött is a rendezvény, reggel egy nyitóünnepélyen vettünk részt, ahol megnéztünk egy videót a résztvevő országokról, illetve többet megtudtunk a következő napok programjáról. Ezután elmentünk egy rövid városnézésre, amit az iskola diákjai tartottak nekünk, így helyi szemszögből is láthattuk Kalundborgot. Délután volt még tradicionális zászlós felvonulás, amely mindannyiunk számára hatalmas élmény volt, elvégre 21 ország egyesüléséről szólt. Este a nemzetközi büfén falatozhattunk. Az asztalunk rendkívül népszerű volt, sokan többször is visszajöttek.

A második napon egy fenntarthatósági workshopon ügyeskedett a csapatunk, itt különböző országok diákjaival lettünk csapatokba osztva és közösen kellett megoldást találnunk egy környezetvédelemmel kapcsolatos problémára. Később pedig előadást tartottunk Magyarország fenntarthatósági elképzeléseiről az iskola diákjainak. Este a kulturális műsorok kerültek előtérbe, itt többek között mi is előadhattuk műsorunkat.

A következő napon szomorú búcsút vettünk dán fogadócsaládjainktól, majd szervezett busszal Koppenhágába mentünk. A szervezők egy hajós túrára vittek minket, ezalatt sok nevezetességet megtekinthettünk. A délutánt választott programokon tölthettük, ezek közé tartozott a Nemzeti Galéria, a Viking Múzeum vagy a Hippie Town.

A délután további részét a buszon töltöttük, majd estére meg is érkeztünk Svédországba, azon belül Kalmarba.
Az első kalmari nap délelőttjén a fogadócsaládjainkkal voltunk, akik különböző programokra vittek minket. A délután része volt még a zászlófelvonulás, majd országonként egy ’photo challenge’-en versenyeztünk, amely során a várost is körbejárhattuk és megismerhettük.

26-án egy sportversenyt szerveztek nekünk, a város különböző pontjain lévő állomásokra kellett elmennünk, ahol izgalmas feladatok vártak minket. Estére is változatos programok közül válogathattunk, választásunk szerint elmehettünk az iskolában tartott bulira vagy aki szeretett volna, moziba is mehetett. A csapatunkból többen is kipróbáltuk a svéd mozi élményét.

Az utolsó hivatalos napon egy business workshopon cégeket terveztünk különböző globális problémák megoldására. Itt többek között tanulhattunk a cégek létrejöttéről, de ami fontosabb volt az a csapatmunka, összedolgozás és a kreativitás. A hét zárásaként a korábban kimaradt országok kulturális produkcióit tekinthettük meg, majd elbúcsúztunk újonnan szerzett barátainktól.

28-a reggelén vonattal indultunk Stockholmba. Itt várt ránk egy kis városnézés, majd rengeteg élménnyel, tapasztalattal és tudással gazdagodva repültünk haza.