Kanizsai Dorottya Gimnázium

Határtalanul! 2016 - Sepsiszentgyörgyön jártunk

Végre eljött a várva várt dátum, mikor iskolánk Erdélybe látogat. A csapat egyik fele Csíkszeredára, a másik Sepsiszentgyörgyre utazott

Május 23-án a hajnali órákban indultunk. Első megállónk Kolozsvár volt, ahol idegenvezetőnk kalauzolása mellett  megtekintettük Mátyás király szülőházát, a kolozsvári (Házsongárdi) temetőt, illetve a város főterét. Az esti órákban értünk Sepsiszentgyörgyre, ahol a helyi diákok segítségével elfoglaltuk szobáinkat, illetve megvacsoráztunk. Szállásunk a Plugor Sándor Művészeti Líceum internátusában volt, a helyi diákok körében.

Másnap reggel az iskola dísztermében Lőfi Gellért igazgató és a fúvós zenekar  köszöntött minket. A délelőtt folyamán városnéző körúton voltunk. Megnéztük a város főterét, a színház épületét, ahol kiderült, hogy Szabó Tibor, a Weöres Sándor Színház színésze itt kezdte pályafutását. Két múzeumban is játunk. A Székely Nemzeti Múzeumban, illetve az Erdélyi Művészeti Központban.
Délután kirándultunk, melynek mottója: „egy kis betekintés a szász műemlékorgonák világába” volt. Ennek keretein belül jártunk Szászhermányban, a Szász Erődítménytemplomban, és az Orgonaépítő Manufaktúrát tekintettük meg, ahol láthattuk, hogyan restaurálják az orgonákat.

Brassóban is jártunk, ahol a Fekete Templomban dr. Steffen Markus Schlandt meg is szólaltatta nekünk a templom legnagyobb  orgonáját. Este az Osonó színházműhely – Ahogyan a víz tükrözi az arcot című előadását tekintettük meg. Az előadás után kötetlen beszélhetésen vehettünk részt a rendezővel és az előadókkal.

A harmadik napon egy egész napos kirándulásra indultunk. Jártunk a Szent Anna-tónál, ami csodálatos látványt nyújtott az esőben is. Annak ellenére, hogy az eső szakadt, nagyon jól éreztük magunkat. Második megállónk Kézdivásárhely volt, ahol a helyi templomban gyönyörködtünk, majd pedig egy múzeumban tekintettünk meg két tárlatot. A nap utolsó megállója Csernáton volt, a Haszmann Pál Múzeum. A múzeumban láttunk rádió-, kandalló-, és kocsikiállítást. Este az iskola diákja, Majlát Szilvi által szervezett táncházban vettünk részt, ahol kettős csárdást, körtáncokat és páros táncokat is táncoltunk.

Kirándulásunk negyedik napján ismételten csodálatos helyeken jártunk. Első megállónk Csomakőrös volt, Kőrösi Csoma Sándorról tekintettünk meg egy kiállítást itt. Zágonban a Mikes - Szentkereszty kastélyban jártunk, ahol Kis Manyiról, Mikes Kelemenről, Domokos Gézáról tudtunk meg érdekes információkat.  Utunkat Kovásznán folytattunk, mely a Pokolsár forrásról híres. Kaptunk egy  kis szabadidőt is.

Utolsó előtti megállónk Zabola volt. Itt a Mikes kastélyt tekintettük meg első ízben, ahol maga a kastély tulajdonosa, a grófnő vezetett végig minket. Mindezek után a Csángó Múzeumban bővítettük tudásunkat. A nap utolsó megállója Gelence volt. Székelyföld egyik legértékesebb Árpád-kori templomát csodáltuk meg. A templom 1245 körül épült, és igen sok stílusjegyet hordoz magán.

A nap csúcspontja a Plugor Sándor Művészeti Líceum végzős diákjainak búcsúkoncertje volt. Igazán szép, és megható koncertet adtak. A koncert után a búcsúest következet, ahol Sepsiszentgyörgy esti arcát ismerhettük meg.

Az utolsó nap, melyet egyikünk sem várt, gyorsan elérkezett. Reggel korán már útnak indultunk, de még előtte sikerült elbúcsúznunk az újdonsült barátoktól. A délelőtti programunk Kisbaconban volt, ahol Benedek Elek kúriát, a 200 éves vízimalmot néztük meg, illetve egy kis ebédet kaptunk a házi finomságokból a vashámornál, az erdőben.

Úgy érzem, hogy egy csodálatos hetet tudhatunk a hátunk mögött. Nagyon sok élményt, emléket és barátot kaptunk. Remélem, hogy hamarosan  újra találkozhatunk velük.

Az utazást Lengyelné Molnár Mária tanárnőnek és Nagy Tamás tanár úrnak köszönhetjük.