Október 3-án sikeresen lezajlott a második természettudományos oktatási szakkiállítás (TERMOSZ) a kecskeméti
Piarista Gimnáziumban.
A rendezvény a gimnázium
Öveges Józsefről elnevezett laboratóriuma és a szegedi
Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium Termosz Laboratóriuma együttműködésével jött létre.
A rendezvényen a tanárok és a diákok különféle kategóriákban mutathatták be a természettudományos ismeretek elsajátításában használt módszereiket:
A programok három különböző szekcióban zajlottak: fizika, kémia és biológia. Több mint negyven természettudományi tárgyú előadás hangzott el. A résztvevőknek lehetőségük nyílt az
Öveges Diáklabor projektkísérleteit is kipróbálni, és megtekinteni a folyosón rendezett fényképkiállítást, amelynek egyik fele a résztvevők természetfotóit, másik fele az Öveges-laborokban zajló munkát mutatta be.
A
Kanizsai Dorottya Gimnáziumot három tanárnő (
Horváthné Szőke Gyöngyi, Kovacsics Bernadett és Sinkó Andrea), valamint három végzős diákunk (
Sándor Lilla, Miklós Tímea és Huszár Balázs) képviselte.
Sinkó Andrea tanárnő előadásának címe:
Cirkusz a laborban volt. Ez részben képletesen értendő, részben szó szerint! A prezentáció első diáin bemutatta, hogy milyen délutáni laborfoglalkozásokat tartanak a kanizsais diákoknak és időnként kollégáknak is.
Ilyen foglalkozás volt a labor megnyitása után például a karácsonyi előadások sorozat részeként
A gyertya természetrajza - Faraday nyomán; majd
"Bolondos fizika" címmel március elején meghökkentő kísérletekkel, valamint a közelmúltban megtartott fizika és a cirkusz kapcsolatával foglalkozó program.
Néhány képen megmutatta, hogy hogyan dolgoznak össze humán szakos kollégákkal is. A fizika szekció előadásait egyébként abban a teremben tartották, ahol Öveges József, a későbbi „hírös” Öveges professzor érettségizett!
A programmal párhuzamosan megrendezték a hazai Öveges-laborok találkozóját is. Az elmúlt néhány évben uniós forrásból hatvanhat diáklabor jött létre különböző iskolákban. A résztvevők lépéseket tettek annak érdekében, hogy a laborok szövetséget hozzanak létre, ami segíti munkájukat, különösen a szakmai együttműködés, fejlesztés területén.
A KDG természettudományi laborja csatlakozott a szövetséghez.
Diákok, tanárok nagyszerű élményekkel tértek haza!