Kanizsai Dorottya Gimnázium

Tájékoztató a KRÉTA és a KAFFEE rendszerekről

Tisztelt Szülők és Gondviselők!


A KRÉTA rendszer funkcionalitása bővítés alatt áll a Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat Egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE) projekt keretében.

A KAFFEE projekt bevezetési időszakára a Szombathelyi Tankerületi Központ – előzetes egyeztetések után – a KDG-ét is kijelölte, így intézményünkben is kísérleti jelleggel megkezdődhet az elektronikus ügyintézési folyamatok tesztelése.

A KAFFEE keretében 18 ügyintézési folyamatot terveznek bevezetni (2019 szeptemberétől) az iskola és a szülők közötti kapcsolattartás elektronizálásának megvalósításához (a KRÉTA felületről elérhetően szülői és intézményi eléréssel).

Az elektronikus ügyintézési rendszer bevezetése az intézmények és a folyamatok szintjén is több lépcsőben valósul meg.
Az első lépcsőben az alábbi 12 folyamatot vezetjük be:
 

1.    Tanulói mulasztás igazolására szolgáló gondviselői igazolás benyújtása,
2.    Osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelmének benyújtása,
3.    Külföldön töltött ideiglenes tanulmányi időszak bejelentése,
4.    Magántanulói jogviszony iránti kérvény bejelentése,
5.    Vendégtanulói jogviszony bejelentése,
6.    Kiiratkoztatás a köznevelésből,
7.    Kiiratkoztatás nem tankötelezettséget teljesítő jogviszonyból,
8.    Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása,
9.    Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása,
10.   Tanulói közösségi szolgálatának teljesítéséről szóló igazolás benyújtása,
11.    Bizonyítvány- vagy törzslapmásolat igénylése,
12.    Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése.

A fenti funkcionalitás 2018. november 1-jétől válik elérhetővé az intézmény KRÉTA rendszerében.

Miért jó a projekt megvalósítása az állampolgároknak?

Az eddig a tanulóval papíron hazaküldött szülői engedély, hozzájárulás, nyilatkozat kérések közvetlenül és elektronikusan intézhetők lesznek. Pedagógusok, intézmények közvetlenül, a tanuló közbeiktatása nélkül, elektronikusan is tudják tartani a kapcsolatot a szülőkkel.

Köznevelési ügyintézés gyorsabban országosan egységes, szabályozott (kiszámítható) módon fog történni. A köznevelési eljárások (pl. beiratkozás, átiratkozás, felmentések, igazolások, bizonyítvány pótlások) távolról, elektronikusan is intézhetők lesznek.

Kérjük a Tisztelt Szülőket, Gondviselőket, hogy a rendszerrel kapcsolatban ismerjék meg az elérhető dokumentumot, segédletet!
2018. november 5-én már látható lesz a Krétában az új, E-ügyintézés fül és novemberben elindítjuk a tesztelést is.

Kérjük Önöket, hogy legkésőbb 2018. novemberétől a fent említett 12 (Önöket érintő) folyamatot, amennyiben lehetőségük van rá, az E-ügyintézésen keresztül indítsák el.

Az https://eugyintezes.e-kreta.hu/info hivatkozáson érhetők el a rendszerrel kapcsolatos információk, dokumentumok, videók.

Kérjük, hogy az e-learning anyagokat tanulmányozzák, az élérhető videókat nézzék meg, hogy minél hatékonyabban kezdhessük meg a munkát az új felületen!

Támogató együttműködésükre számítunk!


Köszönettel:

Merklin Ferenc
Intézményvezető

Szombathely, 2018. október 26.
 

Szülői információk

Eseménynaptár

Hasznos linkek