Kanizsai Dorottya Gimnázium

Balatoni kerékpártábor - 2022

Június végén, a nyári szünet első hetében megrendezésre került idén is a kanizsais bringatúra Horváthné Baumgartner Eszter tanárnő szervezésében. A túra a Balaton körül zajlott, az északi és a déli parton. A tábor négy napos volt, viszont én csak az utolsó két napon tudtam ott lenni, de ez a kettő is felért egy egész héttel. A programok és a szervezés zseniális volt, az a szó pedig, hogy eseménydús, talán túl enyhe kifejezés.

A szállásunk Kőröshegyen volt, egy nagyon szép és igényes helyen. Bár nagyon meleg volt, ez nem rontotta el a hangulatot. Az utolsó előtti napon érkeztünk anyukámmal és a Tanárnő lányával és becsatlakoztunk a csapathoz, ami már alapjáraton egy kaland volt, de abból később sem volt hiány. Párszor borultunk, esetleg defektet kapott a bicikli, vagy 90 fokos lejtőkön mentünk felfelé a forróságban, de ezek csak még jobban ösztönöztek bennünket a haladásra.

A harmadik napon a csapat a strandolás és a szállásra való visszatérés után elment Kőröshegyen naplementét nézni, ami számomra az legszebb élmények közé tartozott. Másnap reggeli után versenyautókat meghazudtoló módon értük el a kompot, ami átvitt minket Szántódról Tihanyba, de ez még csak a bemelegítés volt, hiszen innen feltekertünk az Apátsághoz, azon belül is az ott lévő cukrászdához. Viszont az ottani fagyi megérte a fáradozást. Innentől kezdve kisebb megállókkal eltekertünk Badacsonyig.

Néhány helyen a fejünkbe szállt a forróság és a napsütés, de hőségriadó ide vagy oda, minket kemény fából faragtak, megcsináltuk, és eljutottunk a badacsonyi strandig. Itt eredetileg nagyjából kettő-két és fél órát töltöttünk volna, de közben kiderült, hogy a vonatunk másfél órát fog késni (köszönjük MÁV), de sebaj, annál több időt tölthettünk az amúgy gyönyörű strandon.

Ez a tábor hatalmas élmény volt számomra, egy olyan, amit talán soha nem fogok elfelejteni, és én csak ajánlani tudom mindenkinek.