Kanizsai Dorottya Gimnázium

Rendezvények, kirándulások

Dorottya bál - 2024

2024.03.17.

Február 16-án megrendezésre került iskolánk egyik legfontosabb évi rendezvénye, a Dorottya Bál, mely, mint előző években is, a Haladás Stadion VIP termében volt. A tradícióhoz hűen maradva idén is egy téma köré épült a rendezvény, mely a vörös-fekete színek voltak. Az iskolánk diákönkormányzata, Koroknai Kata vezetésével,

Karácsonyi kirándulás Bécs környékén és Pozsonyban

2023.12.17.

November vége fele a 12.K és 9.K osztályoknak lehetősége nyílt egy kiránduláson részt venni Ausztriába és Szlovákiába. Majdnem két egész busznyi diák gyűlt össze a pénteki napon. Reggel 7:30-kor indultunk át Ausztriába. Egy óra után megálltunk egy pihenőnél, hogy elmehessünk mosdóba. Mikor beértünk, kiderült hogy a mosdókhoz

Kirándulás a cívis városba

2023.07.17.

Május 19-én osztályunk - a 10.B - már hajnalban a szombathelyi állomáson állt bőröndökkel, táskákkal a buszra várva. Sejtettük, hogy nem lesz egyszerű utunk. Vonatpótló autóbusszal mentünk Csornáig, ott átszálltunk egy vonatra, ami Budapestre ment. Kelenföldről metrókkal eljutottunk a Nyugati pályaudvarra, ahol felszálltunk a Debrecenbe induló vonatra. Debrecenben buszra szálltunk

Kirándulás a KDG Baráti Köre szervezésésben

2023.06.22.

A Kanizsai Dorottya Gimnázium Baráti Köre Egyesület szervezett egy kirándulást, amelyre résztvevőként a mi osztályunkat választották ki. A programon május 31-én, egy szerdai napon vettünk részt. Az időjárás először nem kedvezett nekünk, de idővel jobb lett. Az utazást busszal oldottuk meg, ami először Sárvárra szállított minket. Megnéztük a Nádasdy várat, ahol a múzeumban

Ballagás - 2023

2023.05.07.

Mint mindig, ebben a tanévben is nagyon gyorsan elszaladt a szalagavató és a ballagás közötti pár hónap. Szerencsére ezúttal verőfényes napsütésre ébredtünk, mintha az időjárásfelelős is tudta volna, milyen nap is ez. Az iskolába lépve frissen vágott zöld és virágok illata fogadta az érkezőket, akik beszippanthatták a régóta várt tavasz illatát. Reggel korán még lázas volt a készülődés, de a végzősök

Március 15-i ünnepség - emlékezzünk hőseinkre!

2023.03.17.

Március 15-ét legnagyobb nemzeti ünnepünknek tartjuk, amely minden korban a magyar szabadságot szimbolizálja.   Az iskolai ünnepi műsorban diákjaink méltóképpen emlékeztek meg az 1848-49-es forradalom és szabadságharcról, a márciusi ifjakról és felidézték - elsősorban Petőfi Sándor verseit felhasználva - 1848. március 15-e eseményeit. A forradalom célja a Habsburg-uralom

Dorottya bál - 2023

2023.02.13.

Februárban van Dorottya napja, így iskolánk is ekkor tartja a már hagyománnyá vált Dorottya-bált. Sokan gondolhatják, hogy a 21. században már nem örvendenek akkora népszerűségnek a bálok, de ettől függetlenül gimnáziumunk legtöbb diákja együtt szórakozott péntek estétől szombat hajnalig. A Dorottya-bál 18:00-kor nyitotta meg kapuit, a szombathelyi Haladás Sportkomplexum VIP termében.

Szalagavató - 2023

2023.01.19.

A Szalagavató minden évben az egyik legnagyobb ünnep iskolánkban. Szerencsére ebben az évben is megtarthattuk, (nem úgy, mint 2 éve, amikor az én osztályom volt végzős). Jelentős pillanat ez tanár és diák életében egyaránt. Az ünnepélyes szalagtűzés emelkedett hangulatát a diákok összehangolt felkészülését bizonyító, nagyszerű műsorok talán

10.C tanulmányi kirándulása Budapesten

2022.11.09.

Az osztályom a ,,mini őszi szünetet” egy napos budapesti kirándulással hosszabbította meg. Nagy Tamás tanár úrral, osztályfőnökünkkel és Szőke Gyöngyi tanárnővel indultunk neki a hosszú, ámbár élményekkel teli napnak. November 2-án korán reggel gyülekeztünk a szombathelyi vasútállomáson, majd kezdetét vette a két és fél órás vonatút. Budapesten, a Keleti pályaudvaron szálltunk le,

Gödöllőre kirándult a 10. B

2022.10.18.

A Nemzeti Örökség Intézete 2022. szeptemberében egy új és innovatív emlékezetpedagógiai programot indított középiskolák számára, melynek célja, hogy a fiatalok élményalapú ismeretszerzésen keresztül mélyíthessék el történelmi tudásukat, valamint a magyar nemzet iránti kötődésüket. . A Nemzeti Örökség Intézete feladata a nemzeti emlékezet ápolása,

Tanévnyitó - 2022

2022.09.08.

Szeptember elsején az időjárás is együtt érzett a diáksereggel, s megkönnyítve azok dolgát erőteljes lehűléssel és némi könnyezéssel jelezte, hogy vége van a nyárnak. A Kanizsai Dorottya Gimnáziumban régi szokás, hogy a viszonylag hosszabb évzárót mindig egy frappáns évnyitó követi. Ez most sem történt másként. Az ünnepség Horváth Réka 11. K osztályos tanuló

Ballagtunk - 2022

2022.05.01.

Ballagtunk! Végre! Két év szünet után újra átélhettük ezeket a magasztos pillanatokat. Az iskola ünneplőbe öltözött, a Ferences kertet pedig beragyogta a napsütés. A kulisszák tehát készen álltak. Megérkeztek az ünnepeltek is, és boldog mosollyal nyugtázták az alsóbb évesek munkájának gyümölcsét, hisz szinte rá sem ismertek osztálytermükre. Lezajlott az utolsó osztályfőnöki óra,