Kanizsai Dorottya Gimnázium

Hírek, aktualitások

Őszi „nagytakarítás” a KDG körül

2021.10.27.

A TeSzedd! Magyarország legnagyobb önkéntes mozgalma, amely idén kilencedik alkalommal hirdette meg szemétgyűjtési akcióját. Nem kellett mást tenni, mint regisztrálni szeptember 20-a és október 10-e között a megadott internetes oldalon és összegyűjteni az önkéntes segítőket, diákokat, tanárokat. A szemétgyűjtést október 22-ére hirdettük meg iskolánkban. Mivel önkéntesnek

Egy hosszú őszi hétvége a fizika jegyében

Beszámoló a 63. Fizikatanári Ankétról A 63. Fizikatanári Ankétot már 2020 márciusában meg szerették volna tartani, de közbeszólt egy váratlan esemény, a pandémia… Most ősszel aztán Vácra érkezett közel száz fizika tanár, hogy előadásokat hallgassanak (pl. Kroó Norbert akadémikustól a Szupravezetés szobahőmérsékleten? címmel; Sükösd Csabától, aki előadásában

Érettségi - Kisérettségi - 2021

2021.10.27.

Érettségi  - 2021 őszén A mellékelt linkeken találják diákjaink az érettség tételeket és információkat az adott tantárgyhoz kapcsolódóan, valamint az érettségihez szükséges kitöltendő és beadandó dokumentumokat.   Magyar nyelv és irodalom LA 12.K Érettségi 2021 , PZE 12.B Érettségi 2021 ; LMZS 12.C Érettségi 2021; PZE 12.A Érettségi 2021 Fizika Fizika érettségi idén nem lesz !

Gólyaavató - 2021

2021.10.25.

2021. október 21-én került megrendezésre a KDG hagyományai szerint a gólyák avatása. A járványügyi helyzetre való tekintettel nem volt könnyű dolgunk nekünk, a szervező 11.B osztályosoknak.   Csupán három előfeladatot adtunk a „kicsiknek”: gimnáziumunkkal kapcsolatos mém-et, zászlót készítettek és előző nap be kellett öltözniük. A dresscode a következő volt: pizsama, láthatósági mellény,

Határtalanul Felvidéken - 2021 (Azonosító: HAT-19-02-0086)

2021.10.23.

2021.09.08-án indultunk a Határtalanul pályázat keretein belül Szlovákiába. Buszunk 6:30-kor indult az iskolánktól. Reggel érkeztünk meg a Komáromi Erődhöz. A révkomáromi erődrendszer Magyarországhoz kapcsolódó három fontos történelmi esemény alatt is szerepet játszott. A hölgy, aki körbevezetett minket érdekesen mutatta be a vár főbb részeit. Különösen tetszett a várban

Érzékenyítő foglalkozáson jártunk

2021.10.21.

A fehér bot (vakok és gyengénlátók) nemzetközi napja október 15. Ennek kapcsán látogatott el iskolánk 10.c osztálya az Együtt élünk névre hallgató rendezvényre, melyet Szombathelyen élő több, sérültekkel foglalkozó érdekvédelmi szervezet hívott életre. A diákok egy teljesen sötét szobában végeztek el hétköznapi teendőket, pl.: asztalt terítettek meg, ruhát hajtogattak,

Országos döntőben az asztaliteniszezők!

2021.10.19.

Az idei tanév megyei asztalitenisz diákolimpiáját Bükön rendezték meg október 14-én. Az V-VI. korcsoportban brillíroztak a kanizsais diákok, a fiúk és a lányok versenyében is iskolánk tanulói állhattak a dobogó legmagasabb fokára. Horváth Anna (10.c) és Pál Barnabás (11.b) ezzel kiharcolta az országos döntőn való indulás jogát, melyre Kiskunfélegyházára fognak utazni.

Quo vadis sport? - A robotsport - Alumni előadás a KDG-ben

2021.10.17.

Tudománynépszerűsítés a célja a Magyar Tudományos Akadémia kezdeményezésének, melyhez iskolánk is csatlakozott. A Tea és Tudomány sorozatunk 2015 óta különböző tudományterületek érdekességeibe, legújabb eredményeibe vezeti be az érdeklődőket. Az iskola visszavárja azokat a diákokat, tanárokat, KDG-hez kapcsolódó személyeket, akik az élet különböző

Rendkívüli osztályfőnöki óra a 9. B osztályban

2021.10.16.

2021. október 8-án Kovács Tibor zászlós járt nálunk. Ő, és néhány társa felelősek a megyében többek között a toborzásért. Látogatásának fő célja nálunk is a katonatoborzás, és az ezzel kapcsolatos információk továbbadása, ismertetése volt. Nagyon sok érdekes dolgot mondott a témával kapcsolatban. A számunkra jelenleg legfontosabb információ az volt, hogy rendszeresen

Nyílt nap a KDG-ben - 2021

2021.10.11.

A Kanizsai Dorottya Gimnázium  - Szombathely, illetve Vas megye legnagyobb gimnáziuma - szeretettel hívja és várja az iskola iránt érdeklődőket a Nyílt napokra !   Dátum Kezdési időpont Tanulók - Iskolák 2021 november 17.   8:00 Elsősorban a szombathelyi tanulók és szüleik részére Tájékoztató a Nyílt nap programjáról és a látogatható órákról - szerdai nap - hamarosan elérhető

Aradi 13

2021.10.07.

Ahogy minden esztendőben, úgy idén is megemlékeztünk az Aradi vértanúkról. Ünnepi műsorral, koszorúzással és gyertyagyújtással tisztelegtünk a 13 magyar honvédtiszt előtt (12 tábornok és 1 ezredes), akiket az 1848–49-es forradalom és szabadságharc leverése után, az abban játszott szerepük miatt kivégeztek. A műsort Bánhidiné Balogh Éva tanárnő állította össze és a 10. C osztály

Történelmünk nyomában Erdélyben - 2021 (Azonosító: HAT-19-02-0085)

2021.10.06.

A Covid járvány az élet minden területén átírta a terveket. A Határtalanul kirándulások esetében sem volt ez másként. Erdélyi kirándulásunk ugyan pár hónap késéssel, de szerencsére megvalósult. Csodálatos helyeken jártunk, érdekes embereket ismertünk meg, sok tudással gazdagodtunk. Kár lett volna kihagyni. Tanulóink ilyennek látták a nagy utazást: 1. nap A kora reggeli órákban indultunk

Oldal

..15 16 17 18 19 20 21 22 ..