Kanizsai Dorottya Gimnázium

Hírek, aktualitások

Kirándulás a cívis városba

2023.07.17.

Május 19-én osztályunk - a 10.B - már hajnalban a szombathelyi állomáson állt bőröndökkel, táskákkal a buszra várva. Sejtettük, hogy nem lesz egyszerű utunk. Vonatpótló autóbusszal mentünk Csornáig, ott átszálltunk egy vonatra, ami Budapestre ment. Kelenföldről metrókkal eljutottunk a Nyugati pályaudvarra, ahol felszálltunk a Debrecenbe induló vonatra. Debrecenben buszra szálltunk

Fontosabb nyári időpontok - Iskolakezdési információk

2023.07.02.

Nyári ügyeleti napok a gimnáziumban   2023. július 05. 9:00-13:00 2023. július 19.  9:00-13:00 2023. augusztus 02. 9:00-13:00 2023. augusztus 16. 9:00-13:00   Kérjük a megadott időpontok betartását !   Javító- és osztályozó vizsgák időpontja: 2023. augusztus 28. (kedd) 8:00 órától     Iskolakezdési információk   Tanévnyitó 2023. szeptember 1-én, pénteken 8:00 órai kezdettel, jó idő esetén

Csontváry-kiállítás Budapesten

2023.06.25.

A nyári szünet előtti utolsó héten, június 13-án, hosszú tervezgetést követően a 10.b ismét Budapesten járt, hogy megtekintse a Csontváry-kiállítást. A nagyjából 40 képet a festő születésének 170. évfordulójának alkalmából nézhettünk meg így egyben, a Szépművészeti Múzeumban. A vonat ismét korán indult és át is kellett szállnunk, de izgatottan vártuk az újabb élményt a fővárosban. A múzeumba csak délben

Kirándulás a KDG Baráti Köre szervezésésben

2023.06.22.

A Kanizsai Dorottya Gimnázium Baráti Köre Egyesület szervezett egy kirándulást, amelyre résztvevőként a mi osztályunkat választották ki. A programon május 31-én, egy szerdai napon vettünk részt. Az időjárás először nem kedvezett nekünk, de idővel jobb lett. Az utazást busszal oldottuk meg, ami először Sárvárra szállított minket. Megnéztük a Nádasdy várat, ahol a múzeumban

Labor10 a csillagok között

2023.06.14.

Vannak olyan ünnepek, amelyet az ünnepelt tart számon, a többieknek csupán ugyanolyan év / nap, akár a többi… A labor első 10 éve mozgalmasan telt el. Az első tanévben hetente 3 alkalmommal 5 – 5 tanórán fogadtunk 12 általános iskolából diákokat kísérletezős biológia-; fizika, illetve kémia foglalkozásokra. A fenntartási időszakban   és utána még két éven át a kedd lett a „labornap”,

Vas megyei középiskolások versenye

2023.06.12.

Ebben a tanévben is megrendezésre kerültek a vármegye szintű versenyek az országban, melyekben a mi iskolánk tanulói is helyt álltak. Én személyesen, egy angol verseny keretein belül, először néhány iskolatársammal egyetemben, egy írásbeli megmérettetésen vettem részt. Ezen tovább jutottam a szóbeli versenyig, mely a brit királyi családról szólt. A feladatom volt, hogy összeállítsak

Tájékoztató a beiratkozáshoz

2023.06.09.

Iskolánk a leendő 9. évfolyamosok beiratkozását 2023. június 22-én (csütörtökön) 8.00-tól 15.00-ig tartja. A csoportbeosztáshoz szükséges nyelvi szintfelmérésre a beiratkozás napján kerül sor:     9.00-tól 10.00-ig angol nyelv     10.00-től 11.00-ig német nyelv. Amennyiben a diák nem tud személyesen eljönni a beiratkozásra (indokolt esetben, pl. betegség),

ÖKO programon jártunk

2023.06.01.

2023.05.26-án az osztályunk (9.A) részt vett az ÖKOplusz Fesztiválon a Kámoni Arborétumban. Az arborétum bejárata előtt találkoztunk, majd 9:00-kor volt egy kisebb előadás, hogy mi várható a későbbiekben. Az előadás után kimentünk az arborétumba és a fiúk egy ösvényt csináltak, amin végig lehetett menni mezítláb. Mi lányok pedig cserepet festettünk és kövirózsát

Amatőr Röplabda Diákolimpia Országos Döntő

2023.05.18.

2023.04.14-én került sor az amatőr röplabda országos diákolimpia döntő fordulójának megrendezésére Debrecenben. Mind a tízen nagyon vártuk már ezt a napot. Péntek hajnalban indultunk, majd 6 órányi buszozás után három nehéz és izgalmas nap várt ránk. Ez a verseny egy fantasztikus lehetőség volt számunkra, hogy kipróbáljuk képességeinket, és egy

"Petőfi Aranyai"

2023. 04. 27-én Csorba Bence és Földi Zalán 9.k osztályos diáktársaimmal együtt részt vettünk a ,,Petőfi Aranyai” vers-, énekelt vers- és prózamondó versenyen a Vasvári Általános Iskolában. Felkészítő tanárunk, Szalainé Kiss Viktória tanárnő kíséretében indultunk a megmérettetésre. A több évtizedes hagyományokkal rendelkező Arany János-versenyt az idei évben Petőfi Sándornak

„Ballag már a vén diák…”

2023.05.13.

2023. május 5. fontos dátum az életünkben, fordulóponthoz érkeztünk. Utoljára mentünk be az osztálytermünkbe, véget ért egy korszak az életünkben, elmúltak a boldog diákévek. Nagyon vártuk már ezt a pillanatot, de ott állva az érzés teljesen más volt. Mindenki szomorúan vette tudomásul, hogy vége, mennünk kell. Az ünnepet beárnyékolta, hogy nem minden osztálytársunk tudott

Ballagás - 2023

2023.05.07.

Mint mindig, ebben a tanévben is nagyon gyorsan elszaladt a szalagavató és a ballagás közötti pár hónap. Szerencsére ezúttal verőfényes napsütésre ébredtünk, mintha az időjárásfelelős is tudta volna, milyen nap is ez. Az iskolába lépve frissen vágott zöld és virágok illata fogadta az érkezőket, akik beszippanthatták a régóta várt tavasz illatát. Reggel korán még lázas volt a készülődés, de a végzősök