Kanizsai Dorottya Gimnázium

Kanizsais sikerek a BME –n, azaz MATEMATIKA MINDENKINEK

Minden 2017 szeptemberében kezdődött…

A tanévet nyitó fizika tanároknak szóló értekezleten hallottam a szaktanácsadónktól egy versenyről:
"A Bay Zoltán Tudomány- és Technikatörténeti Alapítvány (BZA) és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Egyesült Innovációs és Tudásközpontja (BME EIT) „Matematika mindenkinek” címmel idén is versenyt hirdet a középiskolák 9-13. osztályos tanulói számára…
A verseny kiemelt célja a tanulók tudományos, művészeti és gyakorlati ismereteinek gyarapítása, olyan matematikai témák középiskolai szinten történő feldolgoztatása révén, amelyek a diákok számára élményszerűvé teszik a matematika tanulmányokat.A versenyen olyan matematikai témák feldolgozását várjuk, amelyek során szemléletesen bemutatható a matematika jelenléte más tudományágakban, különböző művészeti ágakban, illetve a mindennapok gyakorlatában.”

Igen, ez az! Ezt nekünk írták ki! Di-ák-ba-rát matematika! Rögtön fel is adtam a házi feladatot az általam tanított osztályoknak matematikából: készítsenek egy 5 diából álló ppt-t megadott szempontok szerint.

A legjobban sikerült prezentációk alapján válogattam aztán össze a csapatokat. Kezdődhetett aztán az együttes munka! (Bizony, ezt is meg kell tanulni! Figyelni egymás szavára, ám elérni, hogy a saját elképzelésünket se hagyják figyelmen kívül…)
 


Az első fordulóban a benevezett csapatoknak prezentációt, vagy saját gyártású filmet kellett készíteniük a matematika bármilyen alkalmazási területéről, pl. tudományos-műszaki, művészeti, illetve bármely gyakorlati témában.

A pályaműveket szakmai zsűri bírálta el az alábbi szempontok szerint:
 
   ⇒  a pályamű szakmaisága
   ⇒  a pályamű felépítése
   ⇒  a szakmai anyag vizuális megjelenítése (illusztrációk),  annak demonstrálása,
        hogy a matematikai jelenség miként jelenik meg a bemutatott alkalmazás(ok)ban.

Az első fordulóban a benevezett csapatoknak prezentációt, vagy saját gyártású filmet kellett készíteniük a matematika bármilyen alkalmazási területéről, pl. tudományos-műszaki, művészeti, illetve bármely gyakorlati témában. Előnyben részesültek azok a pályaművek, amelyek saját kísérletet, vagy igen szemléletes demonstrációt tartalmaznak.
A KDG mindhárom benevezett csapata bejutott a döntőbe!

A 2. (szóbeli) fordulón az első fordulóban elért eredmény alapján meghívott csapatok mutatták be pályaművüket maximum 10-10 percben. A döntőbe jutott pályaművek kiegészítése, feljavítása megengedett volt.
A döntőben a zsűri az előadásokat az alábbi szempontok szerint pontozott és értékelt:
  1.  az előadás színvonala,
  2.  a bemutatott anyag szakmai színvonala,
  3.  saját kísérlet bemutatása (helyszínen vagy felvételen),
  4.  illetve az egyediség, különlegesség,

A zsűri a szóbeli verseny napján eredményhirdetést is tartott, de az I-III. helyezettek a pontos sorrendet csak az „Ünnepélyes díjátadáson” tudják meg. Az eredményeket és a díjazott pályaművek elektronikus változatait a www.eit.bme.hu weboldalon is megjelentik majd.

Íme  a döntős csapatok tagjai:

 
A KDG PARAbola csapata tagjai: Szabó Patrícia, 10.C osztályos és Jurcsó Kornél, 10.C osztályos diákjaink 5. helyezést érték el.
Témájuk: A parabola az iskolában és a hétköznapokban.
A   KDG10k csapattagjai:  Nagy Máté, 10.K osztályos,  Takács Dániel, 10.Kosztályos,és Sarang Botond 10.K osztályos
diákjaink dobogós helyezést értek el.
Témájuk: Antoni Gaudi munkássága a matematikaórán.
A KANIZSAIsokk csapata tagjai: Hegedüs Filoména 12.C osztályos és Imre Anna 12 C osztályos diákjaink szintén dobogós
helyezést értek el. Témájuk: A PI és az emlékezetünk világa.




           
A diákoknak ezúton is gratulálok!

Köszönjük a KDG Szülői Közösségének a versenyzők utazásának támogatását!

 
2018. április 21. Sinkó Andrea
 
 

Hírek, aktualitások

Eseménynaptár

Hasznos linkek